Παρασκευή, 21 Φεβρουαρίου 2014

ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΤΗΣ ΧΑΡΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΛΥΠΗΣ

Στα πλαίσια του Προγράμματος Αγωγής Υγείας τις τελευταίες μέρες γνωρίσαμε το συναίσθημα της χαράς και της λύπης.
Διαβάσαμε το βιβλίο 'ΣΤΕΝΟΧΩΡΙΕΜΑΙ' (Μοντέρνοι Καιροί')

Την κυρία ΓΕΛΑΣΤΟΥΛΑ ,από τη σειρά ΜΙΚΡΟΙ ΚΥΡΙΟΙ ΜΙΚΡΕΣ ΚΥΡΙΕΣ (ΜΟΝΤΕΡΝΟΙ ΚΑΙΡΟΙ)

και την  ΄Κολοτούμπα που μπέρδευε τα γέλια με τα  κλάματα΄ της Σοφίας Μαντούβαλου,εκδ.Καστανιώτη



ΛΥΠΗ

Child with dove - Pablo Picasso

Παρατηρήσαμε δύο γνωστούς πίνακες ζωγραφικής και συζητήσαμε για τα συναισθήματα που μας προκαλούν.
ΧΑΡΑ

The Promenade by Marc Chagall

Άραγε τα ζώα έχουν συναισθήματα; Νιώθουν χαρά και λύπη;



Παρατηρήσαμε τις εικόνες και συζητήσαμε σχετικά με το τι κάνει τα ζώα χαρούμενα και τι λυπημένα.

Παρατηρήσαμε τον πίνακα Senecio του P.Clee.Είδαμε μία μορφή χωρίς μύτη και στόμα.Τι άραγε αισθάνεται;


Ζωγραφίσαμε κι εμείς τον ίδιο πίνακα δύο φορές :μία χαρούμενο και μία λυπημένο.


ΠΟΙΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΤΑΙΡΙΑΖΟΥΝ ΣΤΗ ΧΑΡΑ ΚΑΙ ΠΟΙΑ ΣΤΗ ΛΥΠΗ;


 Εμένα τι με κάνει χαρούμενο και τι λυπημένο;Ζωγραφίσαμε και εκφράσαμε γραπτά τα συναισθήματά μας.





Ακούσαμε ,τραγουδήσαμε,δραματοποιήσαμε το τραγούδι 'Ο ΠΑΛΙΑΤΣΟΣ΄.
Ακολούθησαν σχετικά φύλλα εργασίας:




ΦΤΙΑΞΑΜΕ ΧΑΡΟΥΜΕΝΕΣ ΜΑΣΚΕΣ ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΕΣ ΜΕ ΠΑΛΙΑΤΣΟΥΣ


Εικονογραφήσαμε το ποίημα Χαρά και Λύπη΄της Ρ.Δαμηλάκη
                                          




Βρήκαμε ρήματα που ταιριάζουν στη λύπη και στη χαρά:
ΛΥΠΗ: κλαίω,δακρύζω, κατσουφιάζω, απομονώνομαι, αναστενάζω, χτυπιέμαι
ΧΑΡΑ: διασκεδάζω, γελάω, παίζω,χορεύω,τραγουδώ,ενθουσιάζομαι

   Παιχνίδι ανάπτυξης του προφορικού λόγου
  • Διαβάσαμε το ποίημα της Ρ.Δαμηλάκη ''Τι με κάνει αληθινά"  ,κι εξέφρασαν λέξεις που ταιριάζουν στη χαρά και λέξεις που ταιριάζουν στη λύπη.
         Τι με κάνει  αληθινά,                 Τι με κάνει αληθινά,
      χαρά να έχω στην καρδιά        λύπη να έχω στην καρδιά
     βρίσκω λέξεις στο λεπτό            βρίσκω λέξεις στο λεπτό  
  που με κάνουν να χαρώ ...        που  με κάνουν να λυπηθώ...



Επηρεασμένοι από το βιβλίο ,Η ΚΥΡΙΑ ΓΕΛΑΣΤΟΥΛΑ,που διαβάσαμε και κρατώντας στα χέρια μας μαγικούς καθρέπτες ,που εκτυπώσαμε και κόψαμε από το διαδίκτυο,ταξιδέψαμε κι εμείς στη χώρα της Χαράς και της Μιζέριας .Εκεί συναντήσαμε τους μίζερους ανθρώπους που η κυρία Γελαστούλα κατάφερε να τους κάνει γελαστούς, ακούγοντας δύο είδη μουσικής  μία χαρούμενη και μία λυπηρή . Όταν σταματούσε η χαρούμενη μουσική ,τα παιδιά κοιτούσαν στον καθρέφτη  παίρνοντας αστείες πόζες, ώστε να φαίνεται η χαρά τους, ενώ όταν σταματούσε η λυπηρή μουσική κοιτούσαν τον καθρέφτη από την πλευρά της λύπης.







Δημιουργήσαμε ,δουλεύοντας ομαδικά,την κούκλα της Χαράς, την Χαρούλα. Κάθε φορά που θα είμαστε στεναχωρημένα ή θα μας  απασχολεί κάτι θα μιλάμε στην κούκλα της χαράς που θα μαςπαρηγορεί και θα μας φτιάχνει τη διάθεση.


Δημιουργήσαμε και τον κύριο Λυπηρό που θα καταπίνει τις λύπες μας ! 



Τραγουδήσαμε και χορέψαμε στους ρυθμούς του γνωστού τραγουδιού Χόκι Πόκι τη χαρά μας και τη λύπη παίρνοντας ανάλογες εκφράσεις και στάσεις και λέγοντας τα παρακάτω λόγια:



www. popi-it.gr




Τέλος τραγουδήσαμε τα τραγούδια της κυρίας ΓΕΛΑΣΤΟΥΛΑΣ και του κύριου ΑΙΣΙΟΔΟΞΟΥ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου